Grønt Flag

Hans Rømer Skolen har i en årrække modtaget Det grønne flag, for at have særligt grønt fokus på skolen.

Vi har på HRS en klar grøn vision og hvert år indsender vi en rapport til Grøn skole, der tildeler de grønne flag.

Vi var de første der, i samarbejde med BOFA, udarbejdede en partnerskabsaftale, hvor der er indbygget en grøn tråd for undervisning fra 0. klasse og til eleven forlader vores skole efter 9. klasse. Vores elever undervises i både genbrug, genanvendelse, ressource produktion og forbrugsreducering.

Vi er "grøn skole" i vores dagligdag - og derfor har vi vores egen genbrugsstation, der drives af personalet på skolen. Her sorterer eleverne affaldet i de faktioner, som de møder på den lokale genbrugsstation.

I et tæt samarbejde med vores gode nabo NaturBornholm, kommer vores elever tæt på naturen og læren herom.

Der oprettes hvert år et Grønt råd, der består af pædagogisk personale, elever og teknisk personale. Her lægges årets mål for indsatser og gode ideer til nye tiltag luftes.