Elevfravær

Elevers fravær registreres i starten af hver skoledag samt for de store elever også inden sidste lektion er slut. Når vi kender årsagen til elevens fravær, registreres dette som værende sygdom eller andet, lovligt fravær. Derfor beder vi jer som forældre om snarest muligt at give besked om fraværsårsag til klassens kontaktvoksne via Aula. Hører vi ikke fra jer som forældre, registreres elevens fravær som værende ulovligt.

Ved planlagt fravær på over 5 dage er det leder af relevante afdeling , der skal kontaktes. For gruppe 1 er det derfor Stine, der kontaktes, og Linette for gruppe 2.

Vi opfordrer til, at I så vidt muligt lader jeres barn følge undervisningen alle skoledage. Det styrker både fagligt såvel som socialt. I fald I som familie ønsker at prioritere fridage på almindelige skoledage, så tilråder vi, I er meget opmærksomme på at begrænse antallet af dage med fravær.

I kan som forældre til hver en tid følge jeres barns fravær ved at gå ind på MinUddannelse.

Brev til forældre og elever.pdf

Shape Created with Sketch.